konichiwa! - Reisverslag uit Nara, Japan van YoMa - WaarBenJij.nu konichiwa! - Reisverslag uit Nara, Japan van YoMa - WaarBenJij.nu

konichiwa!

06 Oktober 2014 | Japan, Nara

Konichiwa allemaal!

Inmiddels zijn we alweer bijna twee weken in Sushiland. Wat vliegt de tijd. Net zoals de shinkansen, een trein die ons met 280kmpu naar Tokyo brengt. Dit stadje, wat bijna twee keer zoveel inwoners heeft als Nederland, hebben we een paar dagen bekeken.
Jemig wat een stad! Van hele rustige pittoreske straatjes tot bizzare hysterische wijken waar je ogen uitpuilen van verbazing. Onze lachspieren zijn ruimschoots getraind.
Onze weg in deze stad heeft ons verder geleid langs oude parken met hoge flats eromheen, een vismarkt met tonijnen en natuurlijk de reuzen van de sumo! De contrasten zijn groot in dit land. Het valt ook op dat het zo netjes is overal, de mensen zijn aardig, behulpzaam en respectvol. Ze buigen voor bijna alles lijkt het wel.

Vervolgens weer met 280kmpu naar het westen. O, we zeiden wat over het buigen he.. De conducteur buigt bijvoorbeeld als hij een coupe in komt maar ook uit gaat. Ondertussen is er een vulkaanuitbarsting geweest waar we gelukkig niets van mee gekregen hebben. Even een zucht, we zitten in het groen en de rust en we zijn aan de wandel gegaan.
'sAvonds ligt onze kimono klaar en als we op de grond zittend op een kussen aan een lage tafel ons heerlijke avondeten eten, worden de bedden uitgerold. Wat een heerlijkheid!
We dwalen nog wat rond door een oud dorpje uit de Edotijd en wanen ons in het jaar 1600. Hier staan nog authentieke houten huizen die langs een post/handelsroute stonden naar Edo(Tokyo) toe.

En hup, weer met 280kmpu naar Kyoto!
Tempels!! Zoveel dat je er snel genoeg van krijgt. Een uitvlucht naar een botanische tuin was dan ook zeer welkom. Vanuit deze stad is ons fietsavontuur begonnen. Nu zitten we op echte fietsen uitgerust met schijfremmen, versnellingen en goede fietstassen. Yes! Daar gaan we en inmiddels zitten de eerste 50km erop. Lekker relaxed op weg naar Nara. Vroeger was dit de hoofdstad van Japan door de gunstige ligging. Gunstig... We staken het fietsen voor een paar dagen ivm een tyfoon die langs komt waaien.
Maar morgen schijnt de zon weer en dan gaan we weer op pad!

• 06 Oktober 2014 - 15:27

Emily:

Heerlijk om te lezen hoe jullie je door dat Japanse land heen treinen, wandelen en fietsen! Ondertussen kan ik me er nog amper een voorstelling van maken, dus een fotootje af en toe zou daarmee wel helpen!
    Kunnen jullie je behelpen met het Japans dat jullie tot nu geleerd hebben?
    Héél veel plezier nog verder!

• 06 Oktober 2014 - 15:35

Jan Muntz:

Leuk verslag hoor!
    Ik hoop dat de tyfuns nu wel weer vertrokken zijn, alhoewel er natuurlijk veel schade zal zijn die mogelijk jullie fietstocht wat moeilijk maakt.
    Zo te horen is het een ware ontdekkingsreis voor jullie. Ja, de japanners zijn altijd super beleefd maar ze vinden ons eigenlijk maar harken.
    In mijn tijd spraken de mensen buiten de grote steden geen engels, zodat het moeilijk was om bijvoorbeeld de weg te vragen, alhoewel ze altijd behulpzaam waren.
    Maar misschien spreekt de jongere generatie nu wel engels.

Geniet maar van deze heel bijzondere reis.

Liefs,

pappie

• 06 Oktober 2014 - 15:40

Ann:

Kon'nichiwa Shōjo, fijn om jullie avontuur te lezen en te weten dat jullie niet met stoflongen in het ziekenhuis liggen na die vulkaan uitbarsting. Zo te zien goed naar jullie zin en voldoende afwisseling van stad en platteland en het soort vervoer. Ik zou maar snel weer in de sneltrein stappen en de Tyfoon vooruit razen ;-) meiden geniet nog en kom maar gauw weer eten dan ploffen we op de bank met een fotoslideshow ♥ liefs Ann

• 06 Oktober 2014 - 17:05

Rob & Fiet:

Wat een snelle reactie vannacht al en nu een spannend, spontaan verslag met een leuke foto-ondersteuning van je belevenissen. Heerlijk dat jullie dit kunnen beleven (ondanks de vulkaanuitbarsting en de typhoon, waar de TV hier over bericht). We blijven een beetje jaloers, dat we te vroeg geboren zijn .....
    Wensen jullie een zeer interessante voortzetting van de tocht toe en wachten nieuwe berichten af !

• 06 Oktober 2014 - 18:33

Olga :

Oh, wat heerlijk allemaal! En super leuk om te lezen! Heel veel plezier en lekker doorgaan met genieten.xx liefs Jan en Olga

• 07 Oktober 2014 - 13:13

Manon:

HEEEERLIJK!! erg leuk...veel plezier nog xx

• 07 Oktober 2014 - 14:50

Joke En Rop:

Lieve meiden,
    Wat een prachtig verhaal. Geniet verder en laat af en toe ons allemaal wat meebeleven door jullie verslag en foto's. Veel plezier! Veel liefs, Joke, Rop, Youri en Nina

• 07 Oktober 2014 - 17:42

Gre En Henk:

Lieve Lein en Yo,
    Wat een leuk verslag van jullie reis en dit is nog maar het begin en al zoveel gezien en beleeft.
    Kijk nu al uit naar jullie verslag over de fietstocht.
    Genieten jullie maar van deze prachtige reis door het verre Japan.
    Lieve groetjes,
    Paps en Mams

• 13 Oktober 2014 - 11:36

Ria:

Wat leuk om jullie zo op afstand te kunnen volgen! Hoe lang blijven jullie weg?
    Groetjes,
    Ria

• 13 Oktober 2014 - 11:42

Ha die Ria,
    Tot 24 oktober. De tijd vliegt!
    Lfs, Marjolein