YoMa San aan 't fietsan - Reisverslag uit Nara, Japan van YoMa - WaarBenJij.nu YoMa San aan 't fietsan - Reisverslag uit Nara, Japan van YoMa - WaarBenJij.nu

YoMa San aan 't fietsan

13 Oktober 2014 | Japan, Nara

Inmiddels zijn we al een paar dagen onderweg op de fiets. Bergje op en bergje af yeah! De bergen zijn helemaal bebost, roofvogels vliegen boven het water en in dorpjes wordt de rijst geoogst.
Ik zal eens omschrijven wat ik zie als ik nu uit het raam kijk van ons hostel.

Regen!!!! Heel veel regen!! Regen dat horizontaal gaat door de wind. Tyfoon Vongfong raast over Japan op dit moment. Dit heftig windje zorgt er weer voor dat we gekluisterd zitten in een hostel. Al een paar dagen want hoe zo'n tyfoon zich precies zal gedragen is lastig te voorspellen. Kamperen en fietsen lijkt ons niet zo'n goed idee en aan de gebaren van de Japanners te zien, vinden zij dat ook.

Het ontmoedigt ons daarentegen totaal niet om verder te genieten.
Zo hebben wij ons een dag op een tea farm laten informeren hoe Japanse groene thee wordt gemaakt van het zaadje tot het zakje. Daarna kregen we een demonstratie thee zetten en hebben we alle soorten (geroosterd, met rijst, wit, groen, zwart en gemalen) mogen slurpen. Interessant! Dit land is trouwens in de ban van groene thee: groen ijs, chocolade, crackers, snoepjes, noodles enz

Aan de kust zien we in het wit gestoken vrouwelijke parelduikers. Zij zoeken de zeebodem af naar oesters. Dit geeft ons het idee om ook maar eens een duik te wagen, alleen dan wel in een van de vele onsen die Japan rijk is. Dit zijn natuurlijke warmwater bronnen.
Helemaal ontspannen en voldaan lopen we vervolgens een visrestaurant binnen waar we heerlijk hebben gegeten.
Buiten staat een rij mensen te wachten om naar binnen te mogen... hmmm dit was dus een goede keuze!

Hopelijk gaat de wind morgen weer liggen en stappen wij weer op de fiets.

• 13 Oktober 2014 - 11:45

Patries:

Jammer van de regen! Maar goed te lezen dat jullie iig wel goed vermaken.
    Zal maar niet vertellen dat ik gisteren lekker in de zon buiten heb gezeten :) Durfde het zelfs aan de buitendeer nog eenkeer in de verf te zetten voor de winter.

Hoop voor jullie dat het daar ook snel weer opklaart!

big kiss!

• 13 Oktober 2014 - 11:51

Oooo triessie, maar gister scheen hier gelukkig ook de zon.
    De tyfoon heeft vandaag besloten om over ons te waaien.
    Lfs!

• 13 Oktober 2014 - 22:19

Rob & Fiet:

Blij te horen, dat jullie alle stormen nog opgewekt doorstaan. Japan heeft het dit jaar wel erg te verduren onder alle cyclonen .....
    Hier is het weer op z'n Hollands afwisselend, maar vrij warm tussen de buien en de stralende zon door.
    Zitten jullie inmiddels weer op de fiers en hebben jullie nog mee gedaan aan de Japanse Nationale Sportdag maandag en komen jullie veel buitenlandse fietsers tegen?
    Veel plezier, R&F

• 14 Oktober 2014 - 10:17

Rop Haak:

Yo-San en Ma-San,
    bedankt voor jullie vrolijke berichten. En zo'n tyfoon, ach, het is maar wat wind.
    Kun je met die tyfoon in de rug nog wat harder de bergen op fietsen...?
    We kijken uit naar jullie verhalen en ongetwijfeld fantastische foto's!

Liefs van ons

• 18 Oktober 2014 - 19:56

Quirine:

Houwdie liefies,
    Dat klinkt eigenlijk gewoon wel heel lekker! Beetje regen meer of minder... En na regen komt altijd zonneschijn. Ben wel heel benieuwd naar de foto's hoor!

Wij zijn net terug uit NY(C). Ook helemaal fijn en nog een echte Indian Summer met telkens zo'n 20 graden. We zijn maar 'ns off the beaten track naar Queens, Harlem en Williamsburg geweest. Maar natuurlijk ook afgesloten met een flinke shop spurt rond Times Square voor de kids. Geniet er nog van! Lfs, q